Sayın Eczacı;
Alphega ailesi olarak Diamond üye eczacılarımıza yılda 1 kez ücretsiz olarak sunduğumuz Stok Sayım Hizmeti’nin, siz değerli eczacılarımıza maksimum fayda sağlaması adına oluşturulan hizmet basamakları ve sorumluluklara ait içerikleri aşağıda bilginize sunarız.
Verilen bu hizmetin sizler için maksimum fayda sağlaması dileğiyle…
Stok Sayım Hizmet İçerik ve Adımları:
Stok sayımı yapılacak eczanenin en az son 6 aydır Alphega Diamond üyesi olmalıdır.
Sayım talepleri ay bazında Alphega Danışmanları tarafından Alphega Diamond üye eczacılardan alınır.
Saha yöneticilerinin onayı sonrasında her ayın 25 in de bir sonraki ayın sayım talebi (her ay max 15 eczane olacak şekilde) Pazarlama Departmanı’na iletilir.
Eczacının talep ettiği tarih esas alınarak mümkünse talep tarihi, mümkün değil ise eczacının onayı doğrultusunda sayım için en uygun tarih eczacı ile karşılıklı olarak belirlenir.
Onaylanan tarihler Pazarlama Departmanı tarafından Alphega Danışmanlarına iletilir.
Alphega Danışmanı sayım tarihinden önce eczacı ile Sayım Protokolünü imzalar. ( İmzalı ve kaşeli ve tüm tarihlerin doldurulması şeklinde) Eğer eczacı sayım sonrası analiz raporları talep ederse, protokolde yer alan kutucuğu işaretlemekle yükümlüdür.
Sayım tarihinden minumum 3 gün önce Danışmanınız tarafından seçilen iş ortağı yetkilisi tarafından eczacı telefon ile aranır. Firma yetkilisi tarafından aşağıda ‘Eczane Sorumlulukları’ başlığı altında yer alan eczacıya ait sorumluluklar paylaşılır.
Sayım sırası ve sonrasında aşağıda yer alan Sayım Firması Sorumlulukları geçerlidir.
Sayım sonrasında protokoldeki analiz raporlarını talep ettiğine dair kutucuğu işaretlemeleri dahilinde, eczanenin bilgisayarına ilgili analiz raporları kayıt edilir. Eczacının talebi doğrultusunda Alphega Danışmanları tarafından ilgili raporlar sunulur.
Sayım Firması Sorumlulukları:
- Eczane ile belirlenen tarih ve saatte yeterli personel ile hazır bulunulması, (yeterli personel sayısı eczanenin ilaç sayısına veya m2 hesabına göre belirlenir.)
- Sayım için gerekli olan bilgisayar, el terminali, etiket vs gibi araç ve gereçlerin sağlanması
- Eczane mesaisi başlayana kadar stok sayımının tamamlanması ve eczane programına yüklenmesi
- Eczane programı toplu barkod aktarımını desteklemiyorsa sayım adetlerinin barkodlarla beraber teslim edilmesi. Programa eczane işleyecektir.
- Eczane programından kaynaklı hata var ise eczane kullandığı eczane programı ile iletişime geçerek sorunu çözdürecektir.
- Eczaneye ve sayım sonrası ulaşım için gerekli operasyonu yürütecektir.
- Sayım yapılan alan ve rafların dağınık bırakılmaması, sayılan ürünün sayım öncesi bulunduğu alana bırakılması.
Eczane Sorumlulukları :
Sayım tarihi için iletişime geçildiği andan itibaren en kısa sürede eczaneden istenen video, konum bilgilerini iletmelidir.
Sayım için anlaşılan tarih ve saatte eczanenin açılması sağlanmalıdır.
Sayım yapılacak olan eczane içi ve depo alanlarında yeterli aydınlatma sağlanmalıdır.
Sayım yapılacak olan eczane içi ve depo alanlarında yeterli ortam ısısı sağlamalıdır.
Sayım yapılacak olan eczane içi ve depo alanlarında düzenleme yapılarak düzenli bir çalışma alanı sağlanmalıdır. Koliler, ürünler yerden kaldırılarak düzenlenmelidir.
Sayım esnasında sayım yapmak için gerekirse merdiven, tabure gibi malzemeleri hazır bulundurmalı veya en kısa sürede temin etmelidir.
Sayım esnasında sayım yapmak için gerekirse koli bandı, maket bıçağı, makas hazır bulundurmalı veya en kısa sürede temin etmelidir.
Sayım yapılacak alanlarda 3 metreden yüksekte bulunan ağır şurup veya ürün kolileri daha aşağı noktalara indirilmelidir.
Sayım sonrası eczane sayım kontrolü yapmalı ve sayımı kabul ettiğine dair tutanağı imzalamalıdır.
Ayrıntılı bilgi için Alphega Danışmanı'nızla iletişime geçebilir, banner üzerinden 'Talep et' butonunu tıklayarak Pazarlama departmanına ulaşabilirsiniz.